Când trebuie să bei apă

7 momente CHEIE în care trebuie să bei apă!


Apa  este un combustibil esențial pentru corpul uman. Și în timp ce am devenit conștienți de efectul său pozitiv, încă ne confundăm cu întrebarea când și cât să consumăm.

Experții au găsit răspunsul…

Apa este bună în orice moment al zilei, dar aici sunt situațiile speciale când este cea mai eficientă!

Când te trezești

Indiferent de momentul în care te trezești, bea un pahar cu apă călduță. Acesta va trezi fiecare celulă a corpului, te va ajuta să elimini toxinele și îți va spăla intestinul și colonul.

Când faci exerciții fizice

Bea apă înainte, în timpul și după activitatea fizică . Este important să se mențină echilibrul fluidelor în organism. Când facem sport, pierdem apă prin transpirație, astfel încât având o sticlă cu apă la îndemână, în timpul oricăror exerciții fizice, te va ajuta la menținerea temperaturii corpului și transportul oxigenului și substanțelor nutritive către mușchi și creier. Acesta va face antrenamentul de două ori mai eficient.

Când ai gura uscată și respirație urât mirositoare

Unul dintre motivele pentru gura uscată și respirația urât mirositoare este producția redusă de salivă, care poate fi cauzată de deshidratare. Dacă suferi de această problemă, bea mai multă apă.

Când ești bolnav

Când te îmbolnăvești, apa te poate ajuta să te recuperezi mai repede. Febra și frisonul te fac să pierzi lichidele din organism, deci este important să restabilești echilibrul.

Când ai probleme stomacale

Scaunul moale produce întotdeauna deshidratare, așa că nu uita să bei mai multă apă pentru a-ți hrăni corpul cu fluide.

Când ești prea obosit

Uneori, ne simțim somnoroși și nu putem gândi corect, fără un motiv evident. Acesta este modul în care corpul nostru ne dă un indiciu despre deshidratare. Creierul nu funcționează bine, fără o cantitate adecvată de apă, deci bea un pahar cu apă, pentru a te simți mai bine.

Înainte de masă

Dacă intenționezi să mănânci, bea mai întâi un pahar cu apă și apoi așteaptă aproximativ 20 de minute, pentru a te bucura de masă. Acest obicei te va ajuta să controlezi dimensiunea porției și să reduci consumul de calorii.

Experții au precizat recomandările generale cu privire la cantitatea de apă de care avem nevoie:

Pentru bărbați: 3,7 litri zilnic.

Pentru femei: 2,7 litri zilnic.


About the author

Pîrvan Alexandra

View all posts