Cum se încheie mediile în acest an școlar? Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: „Corigența nu a abrogat-o nimeni”


Sorin Ion, secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar în Ministerul Educației, a explicat pentru Școala 9 că lipsa tezelor școlare și faptul că toată lumea este în online nu înseamnă că nu vor mai exista elevi corigenți. Le recomandă însă profesorilor să își adapteze evaluarea la condițiile actuale și să fie ceva mai indulgenți.

11.12.2020

de Andreea Ofițeru. Foto: Vlad Chirea
Trecerea școlilor la învățământul online și anularea tezelor a pus din nou problema evaluării elevilor. Mulți dintre părinți și elevi se întreabă cum vor fi evaluați în aceste condiții speciale impuse de pandemia de coronavirus și dacă se mai lasă corigenți anul ăsta.

„Ca să fim cinstiți, n-a existat nicio amnistie pentru corigenți, adică n-a scris nicăieri că e interzis să lăsăm corigenți. Ci doar poate a fost transmis un mesaj că e bine să fim mai îngăduitori, asta în semestrul al doilea de anul trecut”, a spus secretarul de stat. Sorin Ion a adăugat și că primul semestru al anului școlar în curs nu se deosebește foarte mult de semestrul doi al anului școlar trecut.

„Dacă există și posibilitatea ca pe primul semestru copilul să aibă o medie sub 5 – în această situație nu supunem copilul unui risc. Ci, din contră, venim în sprijinul lui. Și atunci îi dăm posibilitatea să dea o lucrare, să facă un proiect, să fie apreciat pentru activitatea online”, a spus Ministrul Monica Anisie în primăvara acestui an, într-o emisiune la Național TV.

Fără atitudinea „dacă n-ai știut, ai 4, la revedere!”
Și Sorin Ion crede că că profesorii trebuie să vină mai mult în sprijinul elevilor, să fie mult mai atenți cu ei și cu ce cunoștințe învață în perioada asta.

„E bine totuși să-i ajutăm mai mult pe copii în perioada asta. Cu alte cuvinte, componenta de evaluare să fie mult mai atent tratată de către profesori. În niciun caz «dacă n-ai știut, ai 4, la revedere!», asta eu n-o recomand nici în vremuri normale, nu numai în vreme de pandemie. Ci să-i dăm elevului o șansă în plus”, a mai spus Sorin Ion.

Nu se va legifera să nu se lase corigenți nici în vreme de pandemie: „pentru că apoi cădem în extrema cealaltă «dacă tot nu ne lasă corigenți, ce rost are să mai învăț?»”.

Potrivit legii, sunt declarați corigenți elevii care obțin medii anuale sub 5 la o disciplină de studiu. Elevii de la clasele primare care au primit calificative de insuficient pentru că au manifestat dificultăți de învățare recuperează în anul școlar următor. Regulamentul de organizare al școlii arată că acești elevi rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de remediere/recuperare școlară, realizat de un învățător împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională.

Evaluare se poate face în fiecare oră

Profesorii pot da note cum o făceau în mod normal, la fiecare oră. „În ceea ce privește evaluarea, s-au mai perfecționat profesorii noștri, s-au perfecționat chiar și elevii. Am renunțat la teze, deci am scăpat de grija unei lucrări scrise care comporta mari probleme de asigurarea condițiilor legale. Că de fapt aici e problema cea mai mare: să asiguri condiții egale, ceea ce înseamnă că din punctul meu de vedere, evaluarea se poate face absolut în fiecare oră”, a spus secretarul de stat.

Profesor de matematică, Sorin Ion spune că el încă mai ține ore cu elevii lui și îi îndeamnă pe profesori să se adapteze la noile condiții.

„Evaluare înseamnă și întrebare și răspuns al elevului în timpul orei online. Nu cred că va fi o problemă cu încheierea mediilor. Le spun profesorilor să facă evaluarea cât se poate de riguros, dar în același timp și înțelegând condițiile prin care trec copiii. Dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență. Deci corigența nu a abrogat-o nimeni și n-o s-o abroge vreodată”, mai arată secretarul de stat.

Școala 9 a vorbit cu mai mulți profesori despre tezele școlare pe care le consideră depășite și spun că n-ar fi o idee rea să se renunțe de tot la ele. Aceștia propun în locul lor evaluări adaptate nevoilor de azi ale educației.

În ceea ce privește încheierea mediilor fără nota de la teză, aceasta se va calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute pentru evaluarea continuă la cel mai important număr întreg. Adică la o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

Sursa: scoala9


About the author

Maya O.

View all posts