Ce hobby să practici

Obiceiuri care stimulează creierul și care te ajută la rezolvarea mai uşoară a problemelor, indiferent de vârstă!


Oamenii de ştiinţă au demonstrat că potenţialul nostru poate fi crescut prin antrenarea creierului, iar diferite activităţi pot crea căi neuronale ce-l fac să funcţioneze mai repede şi mai bine.

Cântatul la un instrument muzical

Redarea muzicii ajută la dezvoltarea creativităţii, a abilităţilor analitice şi motorii.

Instrumentele muzicale consolidează emisferele creierului prin realizarea de noi conexiuni.

Astfel, sunt îmbunătăţite abilităţile executive, de memorie şi de rezolvare a problemelor, indiferent de vârstă.

Sportul

Atunci când facem mişcare în mod regulat, celulele sunt “inundate” cu o proteină ce ajută memoria, învăţarea, concentrarea şi înţelegerea.

Exerciţiile fizice ajută, de asemenea, la menţinerea acuităţii mentale.

Anumiţi oameni de ştiinţă sunt de părere că lipsa mişcării pentru o perioadă lungă de timp împiedică funcţionarea corectă a creierului.

Cititul

Reduce stresul, crescând, în acelaşi timp, trei tipuri de inteligenţă – cristalizată, fluidă şi emoţională.

Cititul ajută la rezolvarea problemelor, la înţelegerea proceselor, la o mai bună acurateţe în interpretarea emoţiilor şi sentimentelor.

Învăţarea unei limbi străine şi învăţatul cumulativ

Învăţarea unei limbi străine permite creierului să funcţioneze mai bine şi să rezolve sarcinile solicitante din punct de vedere psihic.

Aceasta include aptitudinile tipice, cum ar fi planificarea şi rezolvarea mai uşoară a problemelor.

Mulţi elevi şi studenţi au obiceiul de a învăţa cu doar câteva zile înainte de examen.

Problema este că uită informaţiile acumulte într-un timp şi mai scurt.

Unul dintre motivele pentru care studierea unei limbi străine ne face mai inteligenţi este necesitatea învăţării cumulative.

De aceea avem nevoie să repetăm vocabularul de nenumărate ori, pentru a fi cursivi în exprimare.

Antrenarea creierului

Sudoku, puzzle, ghicitori, jocuri video, jocuri de cărţi şi alte activităţi similare, toate cresc neuroplasticitatea creierului.

Se produc o serie de schimbări în căile neuronale şi sinapse, responsabile de capacitatea de reorganizare a creierului.

Persoanele cu un nivel ridicat al neuroplasticităţii sunt mai puţin predispuse la anxietate şi depresie, dezvoltă capacitatea de a învaţa mult mai repede şi au o memorie mai bună.

Meditaţia

În 1992, Dalai Lama l-a invitat pe cercetătorul Richard Davidson să-i studieze undele cerebrale în timpul meditaţiei, pentru a afla schimbările produse în creier.

Atunci când Dalai Lama şi alţi călugări au început să mediteze şi să se concentreze asupra compasiunii faţă de semeni, undele creierului lor au arătat o schimbare profundă în ceea ce priveşte compasiunea.

Meditaţia a devenit interesantă, întrucât studiul a sugerat că putem controla undele cerebrale.

Un articol de Mihaela Iliescu


About the author

Pîrvan Alexandra

View all posts