Tradițiile pomului de Crăciun

Pomul de Crăciun, practici și tradiții!


Pomul de Crăciun are magia sa inegalabilă.

Coborât de la munte, parcă în mod special, aduce cu el impresia impozanței, a unui element al naturii sălbatice sosit să purifice căminele

Și, nu în ultimul rând, inconfundabilul parfum de cetină.

Practicile de mai se referă la când este bine și când nu să fie adus și scos în / din casă, cum să fie împodobit etc.

– Nu te grăbi să-ți împodobești pomul. Se spune că dacă faci asta înainte de Ajunul Crăciunului, atragi spiritele răului.

– Conform unor cutume, bradul este ornat numai după ce copiii familiei au plecat la culcare.

– Se obișnuiește ca în vârful bradului de Crăciun să fie pus un înger, ceea ce însemnă binecuvântarea divină, sau o stea, drept simbol al celei care i-a călăuzit pe magi către locul nașterii Domnului Iisus Hristos.

– Tot referitor la practici seculare, dacă bradul de Crăciun nu este împodobit într-o locuință, este împidicată sosirea primăverii, iar ghinioanele și spiritele malefice încep să o bântuie.

 

– Pomul de Crăciun nu se aduce în casă și nu este împodobit până în Ajunul Crăciunului ori, în unele zone, unde se sărbătorește mai degrabă Ajunul, decât în prima zi a acestuia, până pe 23 decembrie.

– Potrivit unor supestiții din Vest, bradul de Crăciun nu trebuie aruncat la gunoi, pentru a nu atrage entități ale răului, ci ars.

– Sunt oameni care pretind că e bine să păstrezi pomul în casă numai până pe 31 decembrie (ajunul Anului Nou), înainte de miezul nopții. Altfel, greutățile și ghinioanele anului trecut vor fi prezente și în Noul An.

– Unii sunt de părere că pomul de Crăciun trebuie scos din casă pe data de 5 ianuarie, ceea ce înseamnă a 10-a zi a Crăciunului sau pe 6 ianuarie, când se sărbătorește Boboteaza.

 

– Ca o pată de culoare (verde) sărbătorească, este binevenită următoarea zicere: “Nu-ți face griji despre înălțimea bradului tău de Crăciun. În ochii copiilor, acești pomi sunt cu toții mai înalți de 10 metri.”

Un articol de Dan Mlădinoiu


About the author

Pîrvan Alexandra

View all posts