Cuvinte de la un om de succes din Asia

Povestea celui mai de succes om din Asia!


În anul 1999, Jack Ma a lansat un site web pentru vânzarea de produse din China, de la aparate de uz casnic și îmbrăcăminte la echipamente industriale.

În ultimii 15 ani, asiaticii au reușit să-și facă modelul de afaceri profitabil, să învingă eBay în lupta pentru piață, să dețină o IPO record și să ajute milioane de oameni.

Eșecurile reprezintă o investiție de succes…

Viața lui Jack Ma poate fi împărțită în două jumătăți: înainte și după lansarea lui Alibaba. Ma a încercat să intre la facultate de trei ori și de trei ori a fost fără succes. După ce a încercat să obțină un loc de muncă în poliție, a fost refuzat.

Acesta a urmat un interviu la KFC, iar din 24 de persoane, 23 au fost selectate, mai puțin el.  Acestea sunt doar câteva dintre cele 30 de locuri în care a încercat să lucreze. Pe de o parte, este imposibil să spunem că prima jumătate a vieții a fost favorabilă sorții sale,  dar trebuie să ne gândim că astăzi Ma se uită înapoi și îi mulțumește vieții pentru aceste eșecuri. Indiferent cât de dur poate suna, tot ceea ce este dificil, apare doar pentru binele tău.

A fi nebun este grozav… 

Disperarea conduce la improvizații și idei îndrăznețe. Cu ajutorul prietenului său american, Ma și-a dat seama de principiile internetului, dar la momentul lansării lui Alibaba, doar 10 milioane de oameni din țara în care se aflau miliarde de dolari erau utilizatorii săi.

Colectarea a 17 persoane în apartamentul său pentru a organiza comerțul cu amănuntul online, fără a avea cunoștințe practice despre codificare și cumpărături online, este ca un pas în gol. Dar nimeni nu a răspuns pentru acest segment, iar Ma nu a avut nimic de pierdut. Revista Time l-a numit nebun, angajații băncii nu l-au înțeles și, în 2004, și-a lansat sistemul de plăți Alipay. Acum, Alipay este folosit de 800 de milioane de oameni, iar întreaga companie Ma se simte destul de bine.

Nu căuta bani, ci încredere…

Acasă, Ma a reușit să găsească investitori care au investit 25 de milioane de dolari în Alibaba. Omul de afaceri spune că nu a fost un transfer de bani – a fost un credit de încredere și de convingere din partea investitorilor că ideea va da rezultate.

Investitorii au oferit companiei oportunitatea de a lucra bine și, bineînțeles, așteptau întoarcerea banilor. Aceste angajamente exercită presiuni asupra lui Ma, dar calea către stele este spinoasă – într-o atmosferă relaxată, ceea ce s-ar fi întâmplat s-ar fi întâmplat.

Lucrați cu oamenii, nu cu portofelele…

O caracteristică a sistemului Alipay a fost că vânzătorul care a postat produsul pe site-ul TaoBao – a doua piață online creată de echipa Ma după Alibaba – a primit banii numai după ce mărfurile au ajuns la cumpărător. Dar acest inconvenient pentru vânzător a fost compensat de faptul că sistemul nu a luat o comisie pentru plasarea mărfurilor pe site și transferul de bani.

Modelul care părea nefiabil în domeniul comerțului cu amănuntul online a determinat imediat compania să se confrunte cu ambele părți ale tranzacției, câștigând astfel încredere pe scară largă și realizând succes pe piață.


Loading...

About the author

Pîrvan Alexandra

View all posts