Dieta de după sărbători

Sărbatorile au trecut! Trăiască dietele? Poate că da, poate că nu!


Dietele drastice nu sunt obligatorii, chiar dacă am abuzat de ”bunătăți”.

Ajung câteva ajustări în obiceiurile zilnice (alimentare și nealimentare) ca să revenim în formă.

Drenarea lichidelor din corp

Atunci când cântarul își face de cap, poate fi vorba doar despre de retenție de apă, nu despre îngrășare reală.

Meniurile acestei perioade, mai ales cele de la restaurant, pot conține mai multă sare decât preparatele obișnuite.

Iar despre sare știm că încurajează organismul să rețină mai multe lichide decât are nevoie.

Ce este de făcut?

• Suplimentaţi cantitatea de apă și de alimente naturale detoxifiante, precum citrice, mere, ghimbir, spanac, varză, broccoli, sfeclă roșie;

• Limitaţi consumul de grăsimi saturate și renunţaţi la cel de produse de origine animală;

• Folosiţi puterea plantelor medicinal.

Revenire la rutina zilnică

Chiar dacă acul cântarului s-a deplasat în sus cu câteva unități, nu e motiv de pus pe diete drastice.

Adevărul despre acestea îl cunoaște toată lumea şi nu este unul dorit.

Îm schimb, poate fi util să revenim la obiceiurile anterioare, desigur, dacă erau sănătoase.

Să mâncăm aceleași alimente, cu aceeași frecvență, să nu treacă o zi fără timp minim alocat pentru mișcare, indiferent de natura ei ş.a.m.d.

Nu este nevoie să vă urcaţi zilnic pe cântar şi să faceţi din asta o obsesie.

Relaxare

Anumite persoane slăbesc când sunt stresate.

Dar este dovedit că, în condiții similare, mulți nu doar că nu pot scăpa de ”surplus”, dar se şi îngrașă.

“Vinovat” este cortizolul, adică hormonul stresului.

Cu cât valorile acestuia sunt mai mari, cu atât cresc riscurile de supraponderabilitate.

Sărbătorile nu ar trebui să reprezinte o sursă de stres.

Dar organismul se poate resimți din cauza oboselii acumulate, a nopților nedormite, a pregătirilor intense ş.a.m.d.

Devine stresantă şi revenirea la viața de zi cu zi (acasă și la serviciu).

Responsabilitățile și programul încărcat nu dispar din peisaj odată cu zilele libere.

Compensarea neajunsurilor generate de stres se face prin relaxare.

De la activități în aer liber și mișcare, până la exerciții de respirație și terapie prin muzică.

Un articol de Mihaela Iliescu


Loading...

About the author

Pîrvan Alexandra

View all posts