maestru budist dezvaluie reguli

Un maestru Budist dezvăluie 21 de reguli ale vieții, care îți vor da gândurile peste cap


Un  Budist dezvăluie reguli ale vieții – De ani de zile mă străduiesc să găsesc pacea pe care am vrut-o cu adevărat mereu.

Știți visul care descrie:

-Fericire;
-Fără gânduri exagerate;
-Fără anxietate;
-Aptitudine fizică.

Și acela prin care trăiești fiecare moment fără a fi distras de trecut sau de viitor.

În acel timp, am trăit cu anxietate, insomnie și gândire inutilă cam toată viața. Nu a fost niciodată ușor. Unul dintre motivele pentru care nu m-am bucurat niciodată cu adevărat de pace a fost din cauza unei probleme recurente: nu am putut învăța să “accept” unde mă situam, fără să îmi fi dorit să fie totul diferit.

Pentru că evitarea și lupta împotriva a ceea ce se întâmplă în interiorul tău face doar ca lucrurile să se înrăutățească. Din păcate, acceptarea este, de asemenea, foarte greu de cultivat. Suntem practic formatați pentru a nu accepta momentul în care nu este totul 100% confortabil. Deci ce putem face? Ceea ce m-a ajutat a fost să citesc cele 21 de reguli de viață ale maestrului budist japonez Miyamoto Mushashi. Cunoscut ca cel mai mare spadasin din Japonia, el a scris aceste 21 de reguli cu 2 săptămâni înainte de moartea sa.

Fiecare regulă te învață să accepți circumstanțele din viața ta, să te desprinzi de forțele exterioare, pe care nu le poți controla și să te simți confortabil cu cine ețti cu adevărat. Consider că aceste reguli sunt puternice, deoarece singura modalitate de a cultiva acceptarea este prin practica continuă în acțiunile și atitudinea noastră. Cele două lucruri asupra cărora avem de fapt controlul. Aceste reguli oferă instrucțiunile necesare pentru a face acest lucru. S-ar putea să dureze câteva luni pentru a te reinventa, dar merită.

1) Acceptă totul așa cum este

Acceptarea este, probabil, atitudinea cea mai importantă de a depăși provocările mentale din viață.

Este o stare de spirit. Nu există destinație sau obiectiv în ceea ce privește acceptarea. Este pur și simplu procesul de a-ți exercita mintea pentru a fi tolerant față de orice îți oferă viața.

De ce este atât de puternic sfatul?

Pentru că, în loc să lupți împotriva emotiilor negative cum ar fi anxietatea și stresul, le accepți de fapt așa cum sunt.

Prin acceptare, reduci efectul emoțiilor negative, cum ar fi anxietatea. Nu lupta împotriva emoțiilor negative, vei face și mai mult rău!

Dar, pentru a fi mai clar: acceptarea nu presupune renunțarea sau lipsa de încercarea. Constă pur și simplu în a accepta lucruri fără a le judeca.

2) Nu căuta plăcere doar de dragul de a o avea

Ca oameni, suntem cei mai nefericiți atunci când devenim nemulțumiți de ceea ce avem și hotărâm că vrem mai mult.

Când căutăm plăcerea din dragoste, ne așezăm într-o buclă nesfârșită de dorință, care este satisfăcută doar temporar atunci când experimentăm acea plăcere.

Dar sentimentele nu durează pentru totdeauna. Și înainte să realizezi, vei reveni din nou la cel din trecut. Acest lucru nu înseamnă că nu poți să te distrezi și să te bucuri de plăcere pe care o ai atunci când experimentezi. Înseamnă doar că nu vei căuta în mod constant plăcerea de dragul de a o face.

3) Nu, în niciun caz, să nu depinzi de un sentiment parțial

La fel cum spuneam mai sus, sentimentele nu durează pentru totdeauna. Emoțiile sunt tranzitorii. Nu vei fi fericit tot timpul și dacă vrei să fii doar fericit vei deveni nefericit.

4) Gândește-te puțin la tine și profund la lumea înconjurătoare

Când te gândești prea mult la tine, îți amplifici egoul și nesiguranța.

Oamenii fericiți sunt cei care se concentrează pe ajutarea altora. Există un frumos proverb chinezesc, care descrie perfect acest lucru:

“Dacă doriți fericire timp de o oră, trageți un pui de somn. Dacă doriți fericire pentru o zi, mergeți la pescuit. Dacă doriți fericire timp de un an, moșteniți o avere. Dacă doriți fericire pentru o viață, ajutați pe cineva.”

Cu alte cuvinte: fii umil, nu te lua prea în serios și concentrează-te pe a-i ajuta pe cei din jur.

5) Desprinde-te de dorința de a avea o viață lungă

Budismul spune că dorința duce la suferință. De ce? Pentru că atunci când dorești ceva, ești nemulțumit de ceea ce ai acum.

Și când vei obține ceea ce îți dorești, acest lucru te va duce într-o buclă nesfârșită de dorință.

6) Nu regreta ce ai făcut

Regretul este o emoție inutilă, nu-i așa? Nu poți schimba ceea ce s-a întâmplat. Da, poți învăța din ceea ce s-a întâmplat, dar asta nu implică regretul.

7) Nu fi gelos

O altă emoție inutilă. De asemenea, înseamnă că ești nesigur cu tine însuți, pentru că ești invidios pe altcineva.

În schimb, privește în interiorul tău și fii recunoscător pentru cine ești și ce ai.

8) Nu te lăsa niciodată întristat de despărțiri

E cam nasol să te desparți de cineva cu care vrei să fii. Dar tristețea nu te va ajuta cu nimic.

Uneori, trebuie doar să devii mai puternic și să apreciezi ceea ce ai, nu ceea ce pierzi.

9) Resentimentele nu sunt potrivite nici pentru tine, nici pentru alții

Din nou, resentimentele nu te vor ajuta să obții nimic. Ele ajută doar la ridicarea nivelului energiei toxice.

Și nu îi lăsa pe ceilalți să îți afecteze viața. Nu ai controlul asupra a ceea ce fac ei. Dar ai controlul asupra modului în care reacționezi tu la ceea ce fac ei.

10) Nu te lăsa ghidat de sentimentul poftei sau al iubirii

Acesta este probabil un subiect controversat pentru mulți. Și pentru mine. Cred că toți suntem de acord că nu vrei să fii călăuzit de pofte. Este similar cu a urmări emoții care nu durează pentru totdeauna și care îți vor oferi doar o împlinire temporară.

Dragostea, însă, este o poveste diferită. Nu știu despre tine, dar eu cred că dragostea este una dintre cele mai importante emoții, care trebuie călăuzită. Familia ta este totul, iar viața ta este mult mai împlinită când faci tot ce poți pentru ea.

11) Să nu ai preferințe

Asemănător dorinței, având preferințe, nu ești niciodată mulțumit de ceea ce ai. Ești nemulțumit și incapabili să te bucuri de prezent.

Deci, dacă poți, încearcă să nu ai preferințe, mai ales dacă nu le poți controla.

12) Să îți fie indiferent unde locuiești

Dacă poți schimba locul în care trăiești, atunci cu toate mijloace pe care le ai la îndemână acceptă provocarea.

13) Nu urmări gustul alimentelor bune

Concentrează-te pe mâncare pentru a fi sănătos. Optând pentru mâncăruri delicioase poți ajunge la dependență și atașament. Acest lucru este valabil și pentru alcool și droguri.

14) Nu ține obiectele de care nu mai ai nevoie

Este ușor să te aglomerezi cu gunoaie, dar dacă nu îți aduc beneficii în viață, de ce nu scapi de ele?

15) Nu acționa după convingerile obișnuite

Urmează-ți propriul simț comun. Fă ceea ce are sens în propriile tale valori, nu ceea ce cred alți oameni. Decide pentru tine.

Știi ce e bine și ce nu. Nu ai nevoie de altcineva care să-ți spună asta.

16) Nu colecționa arme și nu le folosi

Aceste vor aduce doar energie negativă.

17) Nu te teme de moarte

Extrem de greu de făcut. Dar este ceva de care niciunul dintre noi nu va scăpa. Putem să învățăm fie să acceptăm că timpul nostru, cât și cel al celor apropiați va veni în cele din urmă sau putem alege să luptăm împotriva lui, determinând o stare de anxietate și tristețe pentru tot restul vieții noastre.

18) Nu căuta să ai bunuri la bătrânețe

Ce bine îți vor face când nu vei mai fi? Colecționează doar ceea ce este util. Nu pierde timpul.

19) Respectă și zeii fără să te bazezi pe ajutorul lor

Nu te baza pe noroc sau pe Dumnezeu pentru a reuși în viață.

Citește cele mai apreciate citate japoneze.

20) Îți poți abandona corpul, dar nu și onoarea

Acțiunile tale te definesc, nu convingerile pe care le ai.

21) Nu te îndepărta niciodată de la drum

Rămâneți umili, faceți binele și continuați mereu să învățați și să creșteți.

Acordând atenție maximă asupra a ceea ce facem în acest moment, putem atenua suferința, teama și anxietatea.


About the author

Echipa Citate Impresionante

View all posts

Lasă un răspuns